יום ראשון

יש בסיס צבאי במגדל העמק

תנועת הנוער 'צבאות השם' הינה תנועת נוער עולמית נוסדה על ידי הרבי מלובביץ' מלך המשיח בחג הסוכות תשמ"א (1981). מקור שם התנועה הוא מהפסוק "ויהי בעצם היום הזה יצאו כל צבאות השם מארץ מצרים".

הרבי התווה את המודל החינוכי של תנועת הנוער כצבא עם מינוחים צבאיים לחלוטין - החניכים נקראים 'חיילים' והמדריכים 'מפקדים', יש אויב - היצר הרע, והמלחמה בו היא יומיומית באמצעות הנשק - התורה והמצוות. החיילים 'עולים בדרגה' בעקבות ביצוע מעשים טובים, וניצחון האויב יהיה בגאולה האמיתית והשלימה לה כולנו מצפים ומייחלים. הרבי גם קבע את הסלוגן של הארגון - "אנו רוצים משיח עכשיו" (בתרגום מאנגלית - ווי וואנט משיח נאו). 

בשנה הראשונה ליסוד הארגון היו חברים בו כ-5,000 ילדים וכיום (נכון לשנת תשע"ח) חברים בו כ-500,000 ילדים. חברי הארגון הינם ילדים מכל גווני הקשת, מאולטרא-חרדים ועד לכאלו שהקשר שלהם עם היהדות נקרא 'חלש'.

בישראל פעילה תנועת הנוער בראשות שליח הרבי לנושא זה - הרב דוד נחשון, והמטה הראשי נמצא בנצרת עילית. לתנועה בישראל כ-300 סניפים ברחבי הארץ בהם מתקיימות פעילויות חברה, שעות לימוד, מעורבות חברתית. אחת לשנה מתכנסים כל החיילים מכל הארץ ל"יום צבאות השם" באולמות ענק - דוגמת היכל נוקיה בתל אביב - בו הם נהנים מחידון ארצי, מופעי שירה, מחזמר ועוד, ובמשך השנה נערכים שבתות גיבוש ל'חיילים מצטיינים'.

בשנת תשנ"ח (1997) הוקם על ידי הרב משה זלמנוב הסניף של תנועת הנוער 'צבאות השם' במגדל העמק. הרב זלמנוב נשלח בתשמ"ז (1987) על ידי הרבי מלך המשיח למגדל העמק, ואחת מהפעולות הקרובות לליבו הינה פעילות עם ילדים.

מאז הקמת הסניף ועד היום חלה התפתחות בפעולות הסניף במקביל להתפתחותה של העיר. מועדונים, אירועי תרבות במתנ"סים, מגזין חודשי, קייטנות במתכונת יום ארוך ועוד - כל אלו ועוד מהווים את ליבת הפעילות של הסניף המקומי שמאגד תחתיו כ-1000 חיילים וחיילות המשמשים בהתנהגותם "נרות להאיר" בסביבתם, נשמות קטנות שמאירות באור יקרות.

הסניף מייעד את עצמו לאוכלוסיות שונות, ומקיים פעילות תורנית וחברתית מותאמת למגזרים. בכל שבוע נפגשים חיילי הסניף לשעת איכות עם המפקדים, לומדים יחד, מתגבשים במשחק מגבש עם מטרות חינוכיות, ומקבלים את המשימה השבועית שתטמיע בהם את חשיבותם עד למפגש הבא. המגזין החודשי של הסניף - "הקרב האחרון" - מחדיר בקרב ה'חיילים' את ערכי התנועה, את ההבנה שעל כל אחד להיאבק להצלחתו ולהצלחת עם ישראל כולו, להתקדם בסולם הדרגות ולכבוש את העולם מידי היצר הרע.

'כמו בצבא' - גם בסניף במגדל העמק יש 'מסדר'. ה'חיילים' עומדים בשורות ומכריזים פסוקי תורה, והמפקדים משמיעים באזניהם את 'הפקודה היומית'. לקראת תאריכים יהודיים חשובים מתקיים "מבצע צבאי" במסגרתו עומדים החיילים במשימות מיוחדות, ובסיומי המבצעים נערכים טקסי 'עליה בדרגה' והגדרת היעדים הבאים.

הורים רבים מספרים על תמורות חברתיות ושינויי התנהגות שחלו אצל ילדיהם בעקבות התכנים החינוכיים שחינם לא פג אף בבית. הילדים מרגישים במאבק ובהתמודדות על הטוב שבהם, ומורידים את המודל הצבאי לביטוי פרקטי בשטח - בכיבוד ההורים, באהבת האחים ועזרה לחברים. ה'מפקדים' בתנועה חשים אחריות להוביל את ה'חיילים' למקום טוב יותר בתחושתם הפנימית, בלקיחת אחריות על מעשיהם, חתירה לעמידה במטלות ('פקודות', בעגה הצבאית) ומוכנות רגשית ליום שכולו טוב - היום שבו כולנו נזכה לאור הגאולה.
 
לרישום ל'צבאות השם' חייגו *3628 או היכנסו לאתר הבית th770.co.ilלאתר צבאות השם מגדל העמק: tzhm770.blogspot.co.il.

כתבות נבחרות