יום ראשון

וזאת לתעודה: המד"צים סיימו שנת הכשרה בצבאות השם


במעמד מיוחד שהתקיים בסוף השבוע האחרון בכפר חב"ד, הגיע לסיומו תוכנית ההכשרה המיוחדת של מפקדי העתיד של צבאות השם. במשך שנה שלמה תלמידי כיתות ח' השתתפו בתוכנית 'בדרך תמים' של סניפי צבאות השם וכעת הם זכו לקבל את המלגות עבור נסיעה לרבי מלך המשיח • צילום: שמואל עמית • לדיווח וגלריה


במשך שנה שלמה, תלמידי כיתות ח', השתתפו בתוכנית 'בדרך תמים' של סניפי צבאות השם. פעמים בשבוע נפגשו החיילים בסניף ולמדו בהתמדה מתוך הספר המיוחד 'בדרך תמים', ספר גדוש בתכנים מרתקים. בהובלת הרכזים המסורים.
את הערב פותח המנחה, מנהל אגף הסניפים בצ"ה הרב שלמה דיקשטיין, בברכת ברוכים הבאים ללמעלה מ150 תמימים המצטיינים שהגיעו מהסניפים בכל רחבי הארץ לכנס הסיום בכפר חב"ד.
פותחין בדבר מלכות. על המסכים מוקרן וידיאו מיוחד של הרבי על מעלתם ותפקידים של חיילי בית דוד.
קליפ סוחף שהוכן במיוחד עבור הערב מסכם את שעבר על התמימים בסניפים בשנה החולפת ועל המעלה העצומה של אלו שהתכוננו וכעת מגיעים מוכנים לקראת הכניסה לישיבת תומכי תמימים.
כעת כל חייל מקבל שלט אישי לקראת החידון הגדול על הספר 'בדרך תמים'. במשך כשעה עונים החיילים על השאלות הקשות מתוך החומר הנלמד, ומגלים בקיאות רבה. לבסוף מוכרזים חמשת הזוכים במקומות הראשונים.
את המשא המרכזי לערב מביא משפיע בישיבת תורת אמת ירושלים, המבאר במילים מרתקות את השליחות המיוחדת שיש לתמים בדור השביעי ואת ההחלטות הראויות להתקבל רגע לפני הכניסה לתומכי תמימים.
אי אפשר שלא לחוש את האוויר המיוחד, בערב זה מגיע לסיומו השקעה של שנה שלמה. מתחילת שנה עברו החיילים תוכנית הכשרה מלאה, הכוללת דפי דלימות, משימות חודשיות, מבחן עיוני ומעשי ועוד, שהכינה אותם כראוי לקראת תפקידם החדש כמפקדים בתנועת הנוער צבאות השם בארץ הקודש.
קליפ נוסף מביא לידי ביטוי את תחושות אלו. מטרת העל נשארת אותה מטרה – להביא את הגאולה השלימה אך כעת מחיילים בצבאות השם הם עוברים לחיילי בית דוד ושישמשו כמפקדים בצ"ה.
על המסך עולה הרב דוד נחשון הנמצא מעבר לים ומברך את החיילים על ההשקעה הרבה שהתמידו במהלך השנה ומעורר אותם על המעבר מהיותם 'מקבלים' להיותם 'משפיעים', והמחויבויות הנגזרות מכך.
בתוכנית ניתן דגש מיוחד על לימוד תניא ומשניות בעל פה. חיילים שנבחנו פרקים שלמים ברצף אף קיבלו בונוס מיוחד. על כל לימוד צברו החיילים סכומי כסף משמעותיים למלגה עבור כרטיס טיסה לרבי מלך המשיח, לחודש תשרי הקרוב מטעם קרן דור דעה. כל זה התנקז לערב אחד, האווירה המיוחדת סוחפת את כולם.
רגע השיא הגיע, מצטייני הסניפים עולים לקבל תעודת סיום מפוארת, המהווה הכרה בהכשרה המאומצת שעברו במשך השנה. ויחד עם את את התלוש עם סכום הכסף אותו צברו לכרטיס טיסה.
מכאן יוצאים החיילים בהתרגשות רבה, ובאמונה כי עוד לפני חודש החגים כבר נטוס על עננים בגאולה השלימה תיכף ומיד.







כתבות נבחרות