יום ראשון

'גן ישראל מגדל העמק' במלחמה סוערת


שלושה ימי מלחמה סוערת ואקטיבית עברו על 143 חיילי דיי קעמפ 'גן ישראל מגדל העמק', שמתקיים זו השנה ה-13. פעילות 'חוגגים בר מצווה', סדנת אפיית חלות, מכירה פומבית ופעילות 'מסע כומתה', הם רק חלק מהתוכניות והאטרקציות החסידיות והמהנות שעברו על החיילים • צילום: שמוליק פרידמן • לגלריית תמונות מרהיבה






שלושה ימי מלחמה סוערת ואקטיבית עברו על 143 חיילי דיי קעמפ 'גן ישראל מגדל העמק', שמתקיים זו השנה ה-13. פעילות 'חוגגים בר מצווה', סדנת אפיית חלות ופעילות 'מסע כומתה', הם רק חלק מהתוכניות והאטרקציות החסידיות והמהנות שעברו על החיילים.
לאחר מסדר בוקר עוצמתי, ביום השני נסעו החיילים ל'פארק הראשונים'. לימוד מיוחד על מהות התפילה על פי חסידות כהכנה לתפילה ומיד תפילה בחיות, לימודים משותפים עם המפקדים בחיק הטבע מתוך חוברת הלימודים המרתקת 'הרבי שלי', פעילות 'חוגגים בר מצווה' מהנה ותוססת ובסיום מכירה פומבית מיוחדת ומקורית.
מסדר הצהריים לא נשכח. עוצמה מילאה את החיילים בעומדם במסדר אחד עם כ-150 חיילים, באמצע הפארק, כאשר עשרות ומאות אנשים מסתכלים.. קידוש ה' עצום. הפסוקים הוכרזו בחיות, כמתאים לחיילי 'הנבחרת', שירת פרק ל"ב בתניא, התעלות צהריים חסידית על מושגי חוברת הלימודים, הכרזת 'יחי אדוננו' עוצמתית ובסיום מערכון של 'משפחת מונקעס'.
למחרת נערכה סדנת אפיית חלות לכבוד שבת קודש. הרב משה זלמנוב, שליח הרבי מלך המשיח למגדל העמק, ביצע את 'הפרשת חלה' והסביר לחיילים את עניינה. לאחר מכן, ר' יוסף יצחק פרידמן העביר את הסדנא בהנאה ובייחודיות השמורה לו והחיילים ערכו את צורות החלה שלהם.
בסיום נערכה הגרלת פרסים בין המצטיינים במבצע 'משיח סאלדאט', בו יש ללמוד בעיון את חוברת הלימודים ובנוסף להיבחן תניא בעל-פה ולבצע משימות בבית ובשכונה. לאחר מכן נערך מסדר עוצמה וחשיפה של מבצע מיוחד לשבת קודש.
הדיי קעמפ נערך על ידי תנועת הנוער צבאות השם סניף מגדל העמק, שפועלת כ-25 שנה בהצלחה מרובה ובתגובות חמות מהאיזור כולו.
לעילוי נשמת הרה"ח ישראל יצחק ומרת יוכבד ע"ה זלמנוב והגה"ח הרב זלמן טוביה ע"ה אבלסקי.

















































































































כתבות נבחרות